Dziś w ramach innowacji pedagogicznej "Przygoda Świetliczaka z
kodowaniem i programowaniem" trochę zabaw przed majowymi świętami.
1. Domino- trzeba
wyciąć wszystkie prostokąty, jeden wyłożyć na środek, pozostałe rozdać
osobom grającym. Kolejno gracze dokładają swoje prostokąty, dobierając
taki sam obrazek.
2. Gra planszowa- potrzebujemy planszę do gry, kostkę i pionki. Rzut kostką decyduje o
tym, o ile pól przesuniemy pionek. Trzeba uważać na pola funkcyjne.
Wygra ta osoba, która jako pierwsza dotrze na metę.
3. Układanka "sudoku"- zadanie polega na wycięciu a następnie przyklejeniu obrazków na
kratownicę w taki sposób, żeby obrazek nie powtórzył się w linii
pionowej, poziomej, jak również w małym kwadracie.
4. Policzmy elementy- teraz możemy poćwiczyć swoją spostrzegawczość, skupienie uwagi i
umiejętność przeliczania elementów.
W okienka znajdujące się obok
grafik należy wpisać właściwą cyfrę lub narysować odpowiednią liczbę
kropek.
5. Kreatywne kropki- kropki trzeba zapełnić...w jaki sposób, to już zależy od was. W ruch
może pójść plastelina, farby, kolorowy papier, bibuła czy też produkty
typu kokos, kasza.
Karty pochodzą z programu Uczymy Dzieci Programować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz