czwartek, 28 maja 2020

Głodne potwory - rzuty do celu

Do dzisiejszej zabawy posłużył nam duży kawałek kartonu i papierowe kulki. Wykorzystując okrągłe naczynia różnej wielkości wycięliśmy w kartonie otwory. Każdemu przypisaliśmy odpowiednią liczbę punktów licząc od najmniejszego do największego: 10,15, 20, 50, 70 i 100 punktów. Teraz wystarczyło ustawić karton przy jakiejś wnęce w mieszkaniu (lub na podwórku) czy drzwiach i trafiać w otwory papierowymi kulkami, samolotami z papieru lub małymi piłeczkami. My trafiliśmy papierowymi kulkami z wyznaczonych linii. 
Ozdobiliśmy także karton dając się ponieść wyobraźni i tak powstały głodne potworki. Może Wy macie inne pomysły na dekoracje? Udanej zabawy!
Potwory gra
Potwory gra2

Marzę, marzę, marzę...

Dziś w ramach innowacji pedagogicznej "Przygoda Świetliczaka z kodowaniem i programowaniem" kilka aktywności z tematu marzeń.

1. Moje marzenia - w tej aktywności planujecie swoją podróż do krainy z wyobraźni; co to będzie za kraina, jak się tam dostanie, co będzie tam robić...zależy wyłącznie od Was.
 2. Marzenia sudoku - należy przykleić obrazki na planszę w taki sposób, żeby ten sam obrazek nie powtórzył się ani w linii pionowej, ani w linii poziomej, ani w małym kwadracie.


3. Rodzinne memory - należy wyciąć obrazki, rozłożyć je na stoliku wzorem do dołu; pierwszy gracz odkrywa 2 obrazki, jeśli będą takie same to zabiera je do siebie i odkrywa kolejne, aż do pierwszego błędu, jeśli inne, to odwraca je na drugą stronę, a szczęścia próbuje kolejny gracz; wygrywa osoba, która uzbiera więcej obrazków.

Udanej Zabawy! Pomoce są ze strony Uczymy Dzieci Programować.