i poszukiwaczy ukrytych skarbów. Świata, w którym poszukamy skarbów, ale też kodów i rozwiązań stawianych przed nami wyzwań.
1. Puzzle- potnijcie kartkę, w ten sposób uzyskacie do złożenia puzzle (dookoła świata)· Jaki wzór ukazał się po złożeniu puzzli, zastanówcie się też jakie zabytki/znane budowle/miejsca przedstawione są na obrazku
2. Skarb- narysuj lub wydrukuj matę. W centralnym miejscu maty połóż krążek z podróżnikiem. Proponuje na rozgrzewkę aktywność „wędrujący podróżnik” (steruj podróżnikiem za pomocą komend: „północ”, „południe”, „wschód”, „zachód”; zadaniem Waszym jest śledzenie podróżnika, jeśli opuści planszę, mówicie „podróżnik dotarł do celu (w wersji trudniejszej dołóż pola funkcyjne ze skarbami), jeśli podróżnik na nie stanie dzieci mówią „hura skarb"
3. Gra planszowa „wyprawa po skarb”
Pomoce są z ogólnopolskiego programu Uczymy Dzieci Programować, w którym nasza świetlica bierze udział.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz